четвер, 12 квітня 2012 р.

Легенда про Карпати




 Над сивими Карпатами мерехтять зорі, над сивими Карпатами ніч на щастя ворожить. А чи знаєте ви, чому гори мої такі красиві? Чому в них назва така мелодійна: Карпати? Чому так манять вони до себе?
Серед темного плеса карпатських лісів, де Черемош-річка буйно грає, любов над світом летить, де рута-мята у вінок завивається, де стежка стрімка прямо до щастя приводить, де від співанки голосистої ноги самі в танець просяться, - там моя країна мрій.
Не раз ми замислюємся, чому гори Карпатами називаються.
Багато існує легенд. Але мені здається, що найближча до істини легенда, яку розповіла моя прабабуся своїй донці, а та –своїй. І так дійшла ця по оповідка до моєї бабусі. А від неї і до мене.
Було це дуже-дуже давно. Не було гір, а було море безкрає і глибоке. Цар моря мав вродливу доньку Карію. Леліяв її, оберігав, тішився, що росте вона розумницею. Виросла дівчина. А тут і слуга Царя Пате почав заглядатися на молоду царівну. Закохалася Карія у Пете. Зустрічатися вони таємно, під водою.
Але, як то кажуть, немає нічого таємного, щоб не стало явним. Довідався про це батько дівчини. Що не робив батько, щоб розлучити молодих.
Одного разу в пориві гніву крикнув на все море: «А щоб ти горою стала!»
І виросла серед води гора. Пете плавав і кликав свою кохану: «Каріє! Каріє! Каріє!»
І тільки встиг гукнути втретє, як гора відповіла грудним голосом: «Пате…!»
Приходили сюди молоді, клялися у коханні. І так ці гори й назвали: Карпатами.

Дишуть сивими туманами старі гори. Замислились. Тихо так, лиш десь-не-десь чути шепіт. Чуєте? А то не шепіт,  то від білого Черемошу сумний голос кличе: «Пате!.. Пате!..»
А над світом і над віками стоять собі мудрі гори.
           




                          

11 коментарів:

  1. ах как бы я хотел там побывать! красота!

    ВідповістиВидалити